Voorbereidingen voor Zuid-Afrika in rustig tempo - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Bart Ouden - WaarBenJij.nu Voorbereidingen voor Zuid-Afrika in rustig tempo - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Bart Ouden - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen voor Zuid-Afrika in rustig tempo

Door: Bart & Cora

Blijf op de hoogte en volg Bart

10 Januari 2016 | Nederland, Apeldoorn

Over 1,5 week is het zover! Dan gaan wij voor de 3e keer terug naar het land van de Big 5, Buffels, Olifanten, Leeuwen, Luipaarden en Neushoorns. Net als in 2010 samen met Dick en Olga hopen wij deze mooie dieren weer te spotten. We hopen alleen niet op vele ontmoetingen met gespuis, spinnen, schorpioenen en harige dieren in ons huisje, ook Olifanten zijn van een afstandje geweldig, maar laten ze ons ook maar bekijken van dat afstandje. Maar ja, dat hoort bij Afrika. Net als de vriendelijke bevolking, de schitterende natuur en helaas ook nog het grote verschil tussen zwart en blank, het hoort er ook bij.

Zoals de meesten wel weten gaan wij 4 vaak in januari (reumaproof) 4 weken op vakantie. Naar een warme bestemming. Dit jaar ook heel veel zin in! Wel gaan wij onze lieve kleinkids Joshua en Emma heel erg missen. We gaan mooie knuffels van apen voor ze kopen daar en misschien een keer skypen.

We beginnen op woensdag 20 januari lekker luxe. We laten ons wegbrengen door onze vriend Willy naar Schiphol, lekker eten en slapen, en dan op de 21e om 10.15 de lucht in. KLM rechtstreeks Johannesburg. Daar aangekomen gaan wij een nachtje slapen en de volgende dag gaan wij onze stoere auto ophalen, een Toyota Fortuner, in Zuid-Afrika nodig voor de parken maar ook veiliger voor de dieren, ze gooien deze auto hoop ik niet zo gauw om.

We starten richting Hluwuwe, St Lucia, Nelspruit, en daarna ruim 2 weken in het Krugerpark. In het begin hebben wij luxe bed and breakfast, en daarna rondavel huisjes in het Kruger. Braaien (BBQ), stokpaardjes zien langs het water, nijlpaarden die oergeluiden maken, en natuurlijk de sprinkhanen in de avond. Maar dat is Afrika. Op het moment dat het vliegtuig het continent Afrika binnenvliegt verandert het licht, zo mooi en indrukwekkend dat wij er allebei toch een beetje verliefd op zijn geworden.

We zullen een paar blogs schrijven en proberen wat foto's te uploaden. Meiden van ons, ik zal het niet te lang maken hoor! Zodat het leesbaar blijft,

Tot het volgende blog,

Bart & Cora

• 10 Januari 2016 - 14:04

Mama:

Het wordt nu kort dag. Heerlijk vooruitzicht en lekker weer van zon, warmte en natuur genieten.
    Als ik jonger was zou ik zo mee willen, maar dit trekken we niet meer.
    Maar zo blijven we op de hoogte van alle spannende dingen en kunnen dus zo ook een beetje meeleven.

Knuffeltje

• 11 Januari 2016 - 17:23

Marianne En Henk:

Fijne vakantie alvast, geniet ervan!